Saturday, July 23, 2011

~Manusia punya berbagai masalah yang berbeza~

Assalamualaikum..:-)
Salam untuk semua..:-)


indahnya, terasa tenang jiwa..:-)



Malam tadi meet kawan lama, bila dia bukak
cerita pasal masalahnya, datang terfikir sejenak
kat kepala jue nie, rupa-rupanya kita nie punya
masalah masing-masing kan, cuma how kita terima
dan cuba untuk selesaikan masalah tu, bila jue dengar
ceritanya, terasa...ohhhh karma sungguh hidup ni kan
dan terasa bukan jue sorang yang ALLAH SWT tengah
uji sekarang, wujudnya kita di bumi ALLAH SWT nie
kita punya masalah masing-masing kan, tiada yang bernama
manusia akan sunyi tanpa masalah, andai tidak punya masalah
tiada la lagi seri hidup nie kan??? so hargaila hidup nie dan
cubalah tangani semua masalah dengan bijak, kerana percayala
sesulit atau sepayah mana masalah itu, pasti ianya punya..


"JALAN KELUAR"




p/s..pesan untuk diri sendiri jugak, yang tak pernah sunyi dari bermacam-macam masalah, yang mampu buat hanyalah senyum dan terima segala-galanya dengan tabah dan redha..



teet::kenyang baru pas brekfast nasi minyak, ohhh sangat sedap++pedas, yumyumyum

6 comments:

  1. setiap insan dlm dunia ini mesti ada masalahnya yg tersendiri...tanpa masalah bukanlah hidup namanya...kita sentiasa diuji dgn pelbagai cara ...moga2 semua masalah dpt kita hadapi dgn hati yg tenang n penuh dgn keredhoaan...insyallah akan ade keberkatannya...

    ReplyDelete
  2. Damha..tu la...sekarang nie apa-apa masalah pun yg dtg.cubala tangani dengan rasional dan berhemah..pasti..janji ALLAH kan pasti..pasti ade jalan keluar n hikmahnya...:-)

    ReplyDelete
  3. berbeza dan penuh dgn warna awarni kehidupan

    ReplyDelete
  4. masalah 2 la yg mdewasakan kite..:)

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~