Tuesday, April 23, 2013

~Demam Pilihanraya~



Assalamualaikum
 


Sana sini meriah dengan bendera-bendera kan..da macam pea dah..berperang habis-habisan nampaknyer PRU13 kali nie.Tempat korang cne??tempat ak sepanjang jalan biru ijau..kadang-kadang ak tingtong gakla..and then sepanjang jalan ak nak g keje..bayangkan ak ulang alik g keje sejam g sejam balik..so..macam-macam gaya and ragam poster and bendera yang tergantung..de yang style wau..de buat meriam buluh..ada buat kapal terbang..de buat kereta kebal..fuhhh berbagai-bagai gaya..cuma ak belum berkesempatan nak snap picture..coz ak kan ngah memandu..(kira pemandu berhemah la nie..cessss)..cuma ak ley jamu mata ak jeakla..yang dapat ak buat..just senyum!!
 
 
Tak kira la korang undi apa..biru atau hijau..atau apa saja..yg pentingnyer..kita hanya berlainan parti..tapi jangan lupa kita adalah sebangsa dan seagama..jangan bermasam muka hanya untuk benda yang 5 tahun sekali berlaku. Sebab tu la undi anda adalah rahsia..coz kita tak nak benda cam nie la jadi..bermasam muka anak beranak..sesama sedara..bangsa lain..ambil kesempatan saat kita tak sehati..tak sependapat.. jangan kita menyesal kemudian hari.
 
 
Bagi yang aktif dalam berparti..hormat pd yg lain..jgn sesuka hati mengeluarkan pendapat saat mau pancing undi..kerna..secantik mana kita mewar2 kan parti yang kita pilih..percayalah..dalam diri seseorang tu..semestinya sudah ada 'pilihannya' sendiri..cuma kita perlu bijak..bukan membuta tuli menuduh yg sne terukla..apalah..berkempenla secara berhemah dan bertanggungjawab.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s::pilihan di tangan kita..undi anda adalah rahsia..ak tak berkesempatan nak membuang undi kali nie..coz masa tak mengizinkan ak..InsyaAllah maybe 5 tahun lagi..andai Allah masih panjangkan umurku..so selamat membuang undi..buatla pilihan yang tepat k!!!
 
 
 

2 comments:

  1. undilah siapa calon yg anda hendak...sokonglah parti mana yg anda suka..pilihan atas kehendak masing2..tiada paksaan dlm hal ini..negara kita mengamalkan politik demokrasi berpalimen..ayuh tunaikan kewajipan anda ..undi anda adalah penentu halatuju negara dimasa yg akan dtg...

    ReplyDelete
  2. Damha...yup..betul 2..pilihan dtgn kita...hik3

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~