Sunday, April 14, 2013

~Hikmah dan sebuah Takdir~


 
Assalamualaikum

Allhamdulillah syukur sgt2 pd Allah..even apa yg ak nak sgt..DIA masih tak nak bagi..tp DIA bg bahagia yg lain untuk ak..tak sampai 2 minggu lagi..ak akan lalui dunia yg baru..untuk life dan masa depan ak..moga Allah permudahkan segala urusan2 ku..tak sabar untuk lalui benda baru dalam idup..InsyaAllah.
 
Kadang-kadang aturan Allah untuk kita..jauh disudut hati..pasti terdetik jugak..kenapa ak??kenpa ak yg kena lalui semua nie..kenapa ak di uji sebegini???pantasla kan..kita hanya manusia yg xlepas dr keluh kesah..merungut macam2 kan..padahal kita xtau apa yg Allah tak nak bagi tu..mungkin apa yg kita nak sgt tu..memudaratkan diri kita..coz sesungguhnyer..kte sgt terbatas penglihatan untuk memahami erti sebuah takdir.
 
Ak akui ak sgt kecewa atas terjadinya sebuah perpisahan yg ak rasakan hanya dia yg terbaik dan terakhir untukku..tp Allah seakan tidak mengizinkan apa yg ak suka dan sayangi tu menjadi milik kekal dan abadi untukku..ak akui..ak sgt merana atas terjadinya perpisahan nie..yea..mungkin ak nmpk kuat..hanya luaran..tp dalaman ak sgt terseksa..kerana bila ak dah mula sygkan seseorang..seluruh idupku mmg tertumpah disitu jeak.
 
Ak akui..ak sgt sakit dan terseksa..tp semuanya seakan ada hikmah untukku dan mungkin juga utk dia..kami berpisah..secara baik dan matang..still lagi berkawan..even tak sama cam dulu..saat manisnya cinta..tp ak akur..maybe Allah ciptakan kami msg2 untuk insan lain..apa pun terjadi..ak cuma berharap dia selalu bahagia..kerana..JODOH itu..adalah ketentuan Allah..andai Allah takdirkan dia untukku pasti kami akan kembali bersatu..now ak bahagia begini..coz ak sudah nmpk hikmah dan manisnya ujian ini.
 
Untuk yg pernah terluka..bangkitla untuk dri sendiri..hikmah tak kan kita nampak sehari dua..kdg2..ambil masa berbulan-bulan even bertahun-tahun..cuma terplg pada diri kita samade kita boleh bangkit cepat atau masih lg pandang ke belakang..biarla yg berlalu tu kita jadikan pengalaman dan mungkin kenangan terindah dalam hidup kita.
 
Bagi ak..memori bersama dia..terlalu indah dan terbaik untukku..kerana dia memang seorang lelaki yg terbaik pernah ak kenali..for me..maybe dia yg terbaik..tp Allah lebih tahu apa yg terbaik utk ak..ikhlaskan hati..redha la utk semua yg pernah terjadi..pasti akan ada manisnya nanti..InsyaAllah.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s::kdg2 ak msih mengharapkan dia kembali..tp tidak sesekali ak meminta dia utk kembali..cuma pd Allah ak pinta..andai ad jodoh kami..maka permudahkanla..kerna ak mengaku..ak hanya cinta dia.
 
 

5 comments:

  1. setiap yg berlaku ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  2. kisah di celah2 kehidupan mmg x pernah pasti apa yg kita impikan..semua itu dugaan n cabaran utk kita...apa2pun kita terima dgn hati yg tenang..insyallah kan ada kebahgiaannya dihujung nanti...setia dihujung nyawa...~

    ReplyDelete
  3. Damha..doakan sy kuat yea...thanks...hope ad sinar kebahagian utk sy..InsyaAllah..amin3

    ReplyDelete
  4. Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia amat baik buatmu..dan boleh jadi kamu sukai sesuatu sedangkan ia amat buruk bg mu..Allah lebih tahu sedangkn kamu tidak mengetahui.. Banyakkan bersabar ya.. ^^

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~