Friday, December 23, 2011

~Tak de yg Istimewa dalam idup saya::ucapan terima kasih tu ssh sgt ke??~

Assalamualaikum..:-)
Salam Jumaat 27Muharram..:-)


First time posting saya..title nyer ha ko..panjang
berjela-jela..hahahaha tak pernah-pernah kan
cuma mau luah rasa geram jeak kat sini..kenapa
terasa ramai sangat yang dengki dan tak senang pada
saya..padahal saya tak de usik pun perihal mereka
tak payah usik..amik tau pun tak..serasanya saya
idup just dalam dunia saya jeak..tak campur pun
hal-hal mereka..lagipun yang terlebih pentingnyer
tak de pea pun yang istimewanya dalam idup saya nie
semuanya biasa-biasa jeak..masih sendiri macam dulu
still jalani idup saya tanpa menyusahkan sesiapa
kenapa??pelik kan manusia nie..if buat hal sendiri pun
salah..apatah lagi kalu amik tau semua pasal yang lain-lain
confirm pulak akan di cop sebagai "busybody" ni la
idup namanya..tak de yang sempurna..baiknye kita still
salah lagi di mata org lain..apatah lagi buruknya kita.


Masalah diri kita yang sangat jelas kelihatan hari nie
adalah susah sangat ke nak say thanks or terima kasih
apabila kita memerlukan pertolongan orang lain..tak pun
kita say thanks or terima kasih bila orang lain menolong
kita..serasanya tak susah kan..cuma ucapan dari mulut jeak
bagi saya la kan sangat senang..menunjukkan betapa kita
menghargai sesebuah pertolongan tu..saya memang amalkan
say thanks or terima kasih nie if saya perlukan pertolongan
so bila saya tolong orang..orang yang saya tolong tu tak say
thanks or terima kasih..saya rasa memangla frust sangat..
kadang-kadang pertolongan saya tu terasa cam tak ikhlas..
emmm bukan nak orang hargai..cuma mau terasa kita nie
wujud..if u say thanks..terasa tak kisah mau tolong lagi bila-bila.
saya serius cakap..cukup geram dengan orang yang tak reti
berterima kasih nie..samada pinjam barang kita or kita tolong dia
buat sesuatu..pleasela..jangan beratkan mulut for say thank u..
susah sangat ke??rasanye sangat simple kan??emmmm




p/s::today mood tak berapa nak ok..geram dengan orang-orang yang sangat berat mulut nak say thanks nie..emmmmm


teet::Allhamdulillah..matahari mula menyinar..setelah asyik ujan jeak..moga panas ke petang..InsyaAllah..:-)

7 comments:

  1. btl tu ja..huhu sedihkan..
    satu lagi bila ada org nk mintak tlg kita tp tk guna perkataan TOLONG. jadi mcm dia bg arahan plk..

    ReplyDelete
  2. yup..sangat betul..n sgt tak suka org perangai cam nie..cam hak kita 2 hak dia lak..emmmm geram2...aishhhhhhhhhh kena sabo jeakla..huk3

    ReplyDelete
  3. orang berbudi kita berbahasa...
    berbudi bahasa amalan kita...
    ucapan terima kasih tanda menghargai...
    bermanis muka penyeri wajah...
    adap sopan budaya pekerti...
    tutur kata biarlah seindah mutiara...

    ReplyDelete
  4. Memang bengang kalau orang tak kenang budi.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  5. hehe...salam perkenalan=)
    btw, thank u so much sbb jd follower sy..wink~

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~