Tuesday, April 26, 2011

~Belajarla Bersyukur~

Assalamualaikum...:-)
Salam untuk semua..:-)


kenapalah hidup nie perlu ada perasaan dengki mendengki..jeles menjelesi..aishhh bukan maksud sama ke ayat tu mek jue oiiiiiiiiii..kenapa yea...ada jugak manusia yang tak boleh tengok kita lebih sikit...kita up sikit..padahal kita bukannyer lebih banyak pun...pendek kata tak de lebih langsungla...emmm...macam mana yea..nak hadapi kawan yang macam nie..buat bodoh ke atau pea???

jue selalu terkena macam nie tau...ada jea orang yang dengki...tak boleh blah tengok jue senang sikit..confirm ada jea yang tak puas hati...kenapa???kenapa???kenapa??dah-dahla weiiii...ko semua da lebih dari ak...pea lagi ko nak???belajar-belajarla bersyukur...muhasabah diri...kalau Tuhan nak tarik balik segala nikmat-nikmat yang DIA da kurniakan kat ko tu...tak payah cakap banyak..sekelip mata jea boleh hilang ok...belajarla bersyukur beb...confirm ko tak rugi..malah bertambah-tambah murah rezeki ko nanti...sorryla...jue emo jap...bukan pea..da meluat sangat ngan perangai manusia ginie...aishhhhhhhhhhhh...tension!!!!!

kalau nak hidup lebih bahagia dan always berkat...jauhila dari berperangsangka buruk kat orang lain..hasad dengki tu tolongla buang jauh-jauh..belajar-belajarla bersyukur...hargai la apa yang kita miliki..sentiasa la bergantung harap pada ALLAH S.W.T...dan berdoa la banyak-banyak...:-)

kita fikir..hidup kita nie da banyak sangat hadapi masalah...tapi kita lupa...kalau tak de masalah...tak berserilah hidup..tak de lagilah tujuan hidup kita..sama-samalah kita hargai apa yang sudah kita miliki..kerana..semua nie hanyala pinjaman semata-mata..sama-samalah kita muhasabah diri kita..INSYAALLAH.




                                                  pinjam dari pakcik google...:-)



p/s....sangat meluat dengan orang xley tgok ak lebih nie...memang tak boleh blah r...huhhhhhhhhh!!!


teet:::::lagi 3 hari nak balik kampung....seronok-seronok...weeeeeeeeeeeee

4 comments:

  1. Betul tu kena bersyukur walaupun sedikit. Buat bodo jer ngan orang dengki tu. Kalau mampu ucap terima kasih kerana mereka memberi pahala kat kita. Ahaks

    ReplyDelete
  2. bengang la...memang jue wat bodo pun...tapi 2 la..dia cam lagi jeak xpuas hati..aishhh
    bengong-bengong...huk3...:-(

    ***bo layan jela ngn org ginie...:-(

    ReplyDelete
  3. hidup kita dlm dunia ni mmg mcm ni..lumrah alam..sifat manusia yg x pernah menilai n menghargai apa yg telah dikurniakan oleh ilahi...x pernah cukup apa yg ada...oleh jadilah kita sbg insan yg menerima seadanya apa yg rezeki itu dikurniakan kpd kita....

    ReplyDelete
  4. damha...2 la...emmm kadang-kadang memang geramla ngan org ginie...pea lagi yg nak didengki pun xtau...huuuuuuuuuuuu


    teet....mam ice cream lagi sedap...hahaha

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~