Monday, November 4, 2013

~Takut~

Assalamualaikum..:-)


Tiada lagi istilah malas dalam hidup ak sekarang..fokus apa yang ingin ak capai sebelum tahun 2013 pergi tinggalkan ak..ak sanggup berjuang bermati-matian selama 2 bulan ni..untuk kejar apa yang ak ingin dan impikan..InsyaAllah.

Kenapa perlu takut??kenapa perlu takut untuk melangkah dan mencuba??selagi kita tak mencuba..kita tak kan tau hasilnyer..kenapa perlu takut??kenapa berfikiran negatif??kenapa tidak positif??kenapa perlu takut akan apa yang belum kita cuba??kenapa kita tidak cuba dulu baru fikir akan takutnyer..sebab??orang yg betul-betul mind set nyer bagus jeak..yang berani untuk melangkah baru berfikir..sebab..kita manusia..memang akan suka fikirkan hasilnyer..tapi maaf cakapla..selalunya duk fikir yang negatif..so cam ne kita nak berjaya..

If kita takut untuk memulakan sesuatu..tidak ada yang berjaya dalam masa sehari dua..xkan ada yang memulakan langkah hari nie terus berjaya..pasti ada onak dan duri..pasti ada liku-liku yang harus ditempuh..tapi..biar kita jatuh tersungkur..asalkan kita berani mencuba..bukan kita hanya..berfikir..tanpa melakukan apa-apa..sangat-sangat rugi..menjadi seorang yang berfikiran negatif dan takut untuk memulakan.

Dulu..ak salah seorang yg sangat takut..takut untuk memulakan langkah..selalu fikir dulu sebelum buat..memang kita wajib fikir dulu sebelum mulakan apa saja tindakan..apa saja keputusan..tapi ak..selalu fikir buruknyer..selalu bersikap negatif..sehinggalah ak hadir pada satu tempat..yang mampu mengubah cara fikir ak selama ni..mampu menjadikan ak seorang yang berfikiran positif..seorang yang berani memulakan langkah..seseorang yang berani mengambil langkah mula untuk menjadikan apa yang ak impikan selama ini..menjadi sebuah KENYATAAN..

Dan ak sangat2 berterima kasih..kerana hadirnya ak disitu..ak nampak apa jalan hidup ak..ak nampak siapa ak di masa depan..selama ni..ak cuma menghitung..kdg2 tak tefikir lgsg..siapa ak nanti di masa depan..sebab ak takut..sgt takut untuk mencuba dan memulakan langkah.


Ak sangat-sangat hargai ruang dan peluang ini..yang ALLAH SWT tunjukkan pada ak..untuk ak lalui sebuah perjuangan mengubah nasib diri dan masa depanku..moga peluang ini tidak ak sia-siakan..InsyaAllah..terima kasih yang tidak terhingga kerana mereka nampak akan kelebihanku..moga segalanya ak dapat balas dengan kejayaanku..target2..mesti achive..InsyaAllah!!!







p/s::percayalah..peluang tidak selalu datang..sekali datang..tolongla HARGAINYER..kerana..tidak semua
yg dapat merasai satu peluang..PERCAYALAH!! Trust yourself..and be POSITIF!!!





~SALAM MAAL HIJRAH~

2 comments:

  1. Baru je terbaca satu artikel pasal ni. Masalah terlebih fikir. Memang betul bila kita fikir sangat, memang akan melambatkan kita buat sesuatu.
    Eh Jue nak capai apa eh? Hehe semoga berjaya :)

    -wina1979-

    ReplyDelete
  2. Wina...hik3..betul tu syg...de la wat busines skit2 yunk..doakan yea..thanks tau selalu singgah n mengomen sini..:-)

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~