Thursday, June 14, 2012

~Ketidakmatangan~

Assalamualaikum..:-)
Salam 24Rejab..:-)



Matang??matang seseorang tu agaknyer dinilai dari segi apa yea??umur atau cara fikir kita??bagi jue..bergantung pada cara fikir seseorang tu..umur..maybe..de sesetengah..even umurnyer da banyak..tapi still lagi tak matang-matang..terjumpa yang macam ini..memang parahla..umur banyak..perangai lebih teruk dari budak-budak sekolah rendah..sendirik fikirla kalau macam nie gayanyer..da tentu-tentula better larik jauh-jauh drpd dekat ngan org cam nie...kang merana jiwa..de lak yang umur muda lg..tap cara fikir..sangatla ke depan..maybe sebab pergaulan..berkawan dengan yang lebih berusia..cara fikir terpengaruhla kan..tapi bagus gak..taklah childish sgt..emmm pening kalau dapat lelaki yang umur banyak..perangai serupa budak-budak..memang hampagas la!!!


Banyak yang jue nampak di sekeliling tak kira laki atau perempuan..kebanyakannya yang terlebih umur tapi..perangai..cara fikir..masih cam childish..konon nak nampak muda lah kan..hello...lagi nampak cam hareeemmm k..sedar dirilah..umur da banyak..perangai cam tak boleh blah..kita idup nie bukan sorang-sorang..tapi bermasyarakat..if kita berubah ke arah yang lebih baik..Allhamdulillah ramai yang suka..yang mendoakan kita..tapi if kita dari baik ke makin teruk...apa mau jadilah kan..Astagfirullah Al-Azim..tak boleh nak komen lebih-lebihla kan..coz masing-masing da ada akal fikiran yang Allah SWT bagi..tapi memang sentiasa akan jadi buah mulut orangla..yang bercakap..yang memandang..confirmla tambah-tambah saham dosa kan..tuan punya diri..happy dapat kumpul pahala free..emmmmmmmm renungkan k.


Jue pun tak de la baik sangat..tapi berusaha untuk jadi lebih baik..even bukan sekarang..tapi InsyaAllah dari hari ke hari..sentiasa berusaha untuk jadi seorang yang lebih baik..banyak yang jue dengar..yang kita nampakla kan..perubahan memerlukan tingginya tingkat kesabaran..berubah tak perlu tunggu kan..bertaubat haruslah serta merta..takut tak sempat..memang semuanya betul..tersangatla betul..tapi sebagai seorang yang masih sgt lemahnyer iman..jue sentiasa berusaha untuk perbaiki diri..moga Allah sentiasa memberi ruang dan peluang untuk jue jadi seorang wanita..yang lebih baik di masa hadapan..InsyaAllah.


Seharusnya..sebetulnya..cara fikir kita akan mempengaruhi cara idup kita..(renungkan)..perlu matangkah kita dalam menilai erti idup nie??perlu matangkah seseorang untuk membuat keputusan terbesar dalam idupnyer??perlu matangkan diri kita..untuk menilai baik buruknyer watak yang kita bawa?? perlu matangkan seorang ibu dalam membesarkan anaknyer?? perlukah sifat matang itu..untuk kita lalui idup yang..serasanya semakin singkat nie???atau...ketidakmatangan kita..akan menjerut diri kita??? moga dihujung jalan...kita akan temui sebuah jawapan tentang segala persoalan..tapi masih sempatkah segalanya..untuk kita turn around kan???? sama-samalah kita fikirkan yea!!!







teet::kematangan belum tentu jaminan kita akan jadi a better person!!!!



p/s::emmm today serasa mau masak sambal udang untuk menu berbuka...yum3

3 comments:

  1. betul tu...kematangan seseorang x semestinya dia ok...belajar untuk sentiasa memperbaiki kelemahan diri lebih baik kan...

    ReplyDelete
  2. Sue..yup..betul tu dear...:-D

    ReplyDelete
  3. kematangan mengajar kita erti sebuah kehidupan yg sebenar....

    ReplyDelete

~Doakan Jue capat kaya and banyak duit yea..muahahahaha~

~Tolong Jue click ye all..LOVE u more~